loading...
حرکات اصلاحی
معصومه واحد بازدید : 66 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

 

وضعیت های بدنی غلط

 

 

وضعیت غلط بدن مثل ایستادن و راه رفتن با شانه های افتاده و قوز کرده، نه تنها موجب ناراحتی های مختلفی مثل کمردرد، شانه درد و خستگی عمومی می شود، بلکه موجب سردرد و تا حدود 50 درصد باعث ناراحتی های دندان می شود.صندلی، عینک، تختخواب ، تلفن و حتی کتابی که مطالعه می کنید، بر وضعیت بدنی شما اثر می گذارد.

 


ارتباط عینک با وضعیت بدن

 

 

در مورد عینک، حتی اگر تشخیص و تجویز پزشک کاملاً درست باشد، ولی قاب آن اندازه نباشد، مشکلاتی ایجاد می کند. اگر قاب به خوبی روی گوش ها و بینی قرار نگیرد و لق بزند، یا پره های بینی باریک باشد، عینک ممکن است پایین بیافتد و شما خود به خود سرتان را برای جبران این امر و ایجاد موازنه به عقب فشار دهید و یا سرتان را به یک سمت خم کنید، و یا دائماً عینک را به جلو فشار دهید. تا وقتی که بدنتان می خواهد سرتان را نسبت به سطح زمین افقی نگه دارد، تا بتواند تعادل خود را حفظ کند، شانه ها، باسن و ستون مهره هایتان به صورت خودکار وضعیت های جدید و غیرطبیعی به خود می گیرند. شما ممکن است در وهله ی اول متوجه این موضوع نشوید، اما به زودی عضلات، وترها و مفاصل شما درد خواهند گرفت و سفت خواهند شد. اگر عینک تان روی بینی و پایین بلغزد، مسأله پیچیده تر خواهد شد، زیرا عینک روی سوراخ های بینی فشار می آورد و این فشار باعث می شودکه از راه دهان تنفس کنید. تنفس دهانی به عضلات قفسه ی سینه و بیشتر از آن به دیافراگم فشار می آورد و باعث خستگی می شود. کودکانی که از راه دهان تنفس می کنند، زودتر خسته می شوند، زیرا همزمان با تنفس دهانی، سر فشار ناراحت کننده ای روی گردن وارد می کند. با بالا آوردن سر (چانه به سمت بالا)، عضلات جلو گردن منقبض و فشرده می شوند تا هوا بهتر بلعیده شود. در همان زمان، برای خم شدن سر، فشار زیادی وارد می شود. فک پایین را باز می کنید و چون این عمل و بازماندن دهان خوب نیست، سعی می کنید دهانتان را ببندید. سپس، جنگی پنهانی بین عضلاتی که می خواهند دهان را باز کنند و عضلاتی که می خواهند آن را ببندند، اتفاق می افتد. درد در مفصل فکی، گیجگاهی، مسأله ای است که میلیون ها نفر را به مطب دندانپزشک می فرستد. وقتی فردی به پزشک مراجعه می کند و از سردرد و یا از درد مفاصل صورت و گردن شکایت می کند، نخستین کار پزشک قراردادن سر در وضعیت طبیعی است. سپس به فرد تنفس از راه بینی را آموزش می دهد. به این ترتیب، دهان، سُست و به اصطلاح شل می شود، یعنی دیگر فشاری وجود ندارد و با بستن نوار و به دور دسته ی عینک می توان از لق زدن آن جلوگیری کرد. تا حد امکان باید از قاب های خوب و مناسب استفاده کرد و نیازی نیست که به خاطر تنظیم عینک، برای عمل جراحی بینی یا گوش به جراح پلاستیک مراجعه شود.

 

 

ارتباط صندلی با وضعیت بدن

 

عده ای فکر می کنند که تنها صندلی های بزرگ، نرم و چرخان روی بدن اثر دارند، در صورتی که هر نشستن پشت میز یا ماشین تحریر به مدت طولانی و یا رانندگی زیاد، به طور قطع روی بدن اثر می گذارد.

پشتی یک صندلی خوب باید به اندازه بلند باشد، تقریباً 5 سانتی متر بالاتر از استخوان های کتف، اگر کمی هم بالاتر باشد مهم نیست، اما نباید پایین استخوان کتف قرار گیرد، زیرا عضلات پشت احتیاج به تکیه گاه و پشتی دارند. پشتی صندلی باید در حدود 10 درجه به سمت عقب متمایل باشد.

قسمت عقبی کف صندلی باید 3 درجه بلندتر از جلوی آن باشد. این اختلاف ارتفاع، اندکی شما را به سمت جلو هُل می دهد. لذا شما کمی به عقب تکیه می دهید تا تعادل خود را حفظ کنید و بدن خود را در وضعیت خوبی قرار دهید. عمق صندلی باید طوری باشد که لبه ی جلویی آن دو تا سه سانتی متر پشت زانوها برسد. این اندازه اجازه می دهد، ران ها بدون ایجاد فشار روی زانوها و یا عضلات پشت ساق پا استراحت کنند.

 

 

 

ارتباط تختخواب با وضعیت بدن

 

 

 

 

 

بی شک، آخرین محلی که شما با وضعیت بدنی همدم هستید، تختخواب است. در آن جا نه ایستاده و نه نشسته اید، بلکه دراز کشیده اید. استخوان ها، عضلات و مفاصلتان مجبور نیستند شما را نگه دارند و این کار به فنر تشک سپرده می شود. پس نگرانی برای چیست؟ دلیل نگرانی این است که خوابیدن، متشکل از یک وضعیت طولانی یکسان است. اگر شما همیشه صبح ها سخت از خواب برمی خیزید و عصبانی و اوقات تلخ هستید دلیلش ممکن است این باشد که، بد استراحت کرده اید. نحوه ی خوابیدن شما باعث شده است که چنین احساسی داشته باشید. این خوابیدن، اثرات جانبی مثل سردرد، فک درد و حس سوزن سوزن شدن در دستان و بازوان نیز دارد. شما باید با کمک تختخواب، تشک و بالش، روش مناسب خوابیدن را فراهم کنید. گودی وسط تشک باعث کشیدگی عضلات پشت می شود. بهترین راه نگه داشتن بدن در یک راستای خوب، استفاده از تختخواب بزرگ است. اگر به پشت می خوابید، که بهترین وضعیت خوابیدن است، بالش کوچکی بین کمرتان و تشک قرار دهید تا گودی کمر را حفظ کند. سعی کنید به طور صحیح بخوابید، زیرا خواب راحت می تواند راه خوبی برای بیدار شدن و مفید زندگی کردن باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
هدف این وبلاگ انتقال اطلاعات پایه در رابطه با راستای صحیح قامت به عموم مردم و اطلاعات تخصصی و آسیب شناسی و حرکات اصلاحی به علاقمندان می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شمامطالب این سایت چگونه می باشد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 143
  • بازدید سال : 510
  • بازدید کلی : 24,583
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی

    

    مترجم سایت

    ابزار گوگل پلاس

    کد گوگل پلاس

    دیکشنری

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    این صفحه را به اشتراک بگذارید
    ابزار به اشتراک گذاری مطالب

    کد حرکت متن دنبال موس